((الا :فی الفتنه سقطوا و ان جهنم لمحیطه بالکافرین)) این سخن دختر رسول خداست ،مخاطب هم مردم مسلمان مدینه اند مردمی که وجود مبارک پیامبر چند روزی بیشتر نبود که از میانشان به دیار باقی رفته اند اما ببینیم حضرت زهراء (س) به این امت پیامبر چه می گویند و خبر از گرفتار شدن آنها در چه مصیبتی می دهند ظاهرا در این بیان حضرت فاطمه (س) صحبت از مصیبت ارتحال پیامبر (ص) نیست چون می فرمایند : شما سقوط کردید در این فتنه ونمی شود گفت که حضرت از ارتحال پیامبر تعبیر به فتنه کرده باشندو سقوط کردن وفرو رفتن در ارتحال پیامبر (ص) معنا ندارد.پس حضرت فاطمه (س)به مسلمانان دارندمی فرمایند اینکه شما:[ به راستی در فتنه ای افتاده اید] از این تعبیر در خطاب به مردم مدینه یک چیز مهم دیگری که فهمیده می شود عمومیت داشتن این نسبت به مخاطبانش است ،یعنی نسبت سقوط کردن شامل عموم مسلمانان پس از ارتحال پیامبر می شود که جمع کثیری از آنها هنگام ایراد خطبه در مسجد حضور داشتند حال چه چیزی بود که مسلمانها به آن تن داده بودند که حضرت زهراء(س) از آن تعبیر به منجلاب(فتنه) می کنند مگر آن فتنه چیزی غیر از تن دادن به سقیفه بود.فتنه ای بالاتر از پذیرفتن یک جانشین ساخته گی برای پیامبر(ص). مساله دیگری هم مگر اصلا در آن زمان مطرح بود ؟؟؟پس هان ای مدعیان تبعیت از سنت پیامبر بدانید که عمل به بعضی از اعمال ورفتار ظاهری پیامبر بدون تبعیت از جانشین منصوب شده ی آنحضرت در غدیر معنا ندارد و حضرت زهراء( سلام الله علیها)در این سخن تاریخیشان از این حقیقت دارند دفاع میکنند تا شاید قرنها بگذرد و خفتگان بیدار شوند وبپذیرند که تبعیت از رهبران دروغین سقیفه به بهشت ختم نخواهد شد چون راه سقیفه از راه خدا وپیامبر او وراه پاره تن پیامبر جداست.و لعنت خدا بر کسانی که دل رسول خدا ودختر گرامی اش زهرای اطهر را با فتنه انگیزی خون کردند وبا اذیت وآزارهای خود تنها یاور و مدافع جانشین برحق پیامبر(ص)یعنی فاطمه ی زهراء(س) را به شهادت رساندند،و زورگویانه حکومت کردند.لعت خدا تا ابد بر آنان باد. « اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک»